inställning till livet 1&2

there's more to me than you.
Frågan är ju.

Jag har så mycket i mitt huvud nu, saker som jag inte ens själv förstår, saker som helt enkelt inte har någon mening, inga ord som kan beskriva den röra som finns där inne. Det är frustrerande, att man ska behöva ha så mycket att tänka på samtidigt som man ska ha ett så kallat liv. Vad är meningen med att man inte ska kunna kontrollera allt som händer där inne, varför kan man inte alltid ha samma inställning till det här så kallade? Jag har två inställningar till livet, den första:

1. Man ska göra allt som står i ens makt för att inte falla ihop. Allt man gör har faktiskt en mening och någon dag kommer inte allt kännas meningslöst (för vissa dagar känns ju allt bra?). Det är viktigt att man försöker tänka positivt även om det kan kännas svårt, just för att jag har lärt mig genom åren att man tjänar så mycket på det. Man ska även göra sitt bästa, och även om resultat inte bli till 100% som du har tänkt dig så vet du ändå att du har gjort ditt allra bästa. Du ska inte tro att allting ändrar sig av sig självt (jag vet att jag sa "någon dag kommer inte allt kännas meningslöst), för sanningen är den att så länge man inte gör ett skit åt saken så kommer det inte bli bra, men gör man något och gör sitt bästa så kommer det gå vägen.

Inställning 2: Livet är inte så bra som man tror? Nej. Jag hatar den här inställning för det är den jag ständigt försöker bli av med så fort den tränger sig in i skallen. Vadå liv? meningslösa helvete som aldrig någonsin kommer bli bra. Ungefär så, det finns ju ingen utväg eftersom allt jag gör ändå inte har någon betydelse. Imorgon kommer allt vara exakt likadant och jag kommer inte orka göra något för vad spelar det för roll, ingen som bryr sig i vilket fall.

Och nu ska ni veta, att jag älskar inställning 1, och det är så jag försöker leva, men sen eftermiddagar som denna får mig att bli en 2:a i vilket fall. Nu ska jag gå och äta middag och kanske bli en 1:a igen, som jag var i morse. Imorse var det ju för fan till och med puss på måndag, och då måste det ju vara 1? JA, 1 1 1 1 1. i love u

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Inställning nummer ett är naiv. Livet ÄR faktiskt meningslöst, oavsett om man vill det eller inte. Vissa dagar kan kännas bra (STOCKHOLM SNART JUE WOHO!), men när man stannar upp och tänker till fattar man att dom dagarna inte är så mycket vettigare.

2008-06-02 @ 17:19:47
URL: http://hmmrn.blogg.se/
Postat av: martina

haha anade mig en liknande kommentar från dig faktiskt, den dagen inställning 2 kommer vara i ditt liv kommer du fatta:)

2008-06-02 @ 18:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0