så tycker jag

Nu är det snart sängdags för mig, för jag har bestämt mig för det. Om jag skulle försova mig imorgon, vad skulle jag då ta mig till? Vilket skräckscenrio. Känner att jag är ganska förberedd, men som det ser ut så kommer jag säkert inte göra det bästa ifrån mig, prestasions (jag vet att det inte skrivs så, men jag vet inte hur!) ångest pågrund av våran lärare. Hon kommer dra ner mig i gyttja so to speak. Men men, livet är inte skolan, eller skolan är inte livet menar jag! Vilket är förbannat tur.
 
Idag sa så sa min mamma såhär:
- Så du ska inte göra någonting alls i sommar alltså?

Hon menade då att eftersom att jag har bestämt mig för att inte jobba i sommar så ska jag inte göra någonting alls, men det är ju inte samma sak, tyckte jag och hon svarade surt "mm, jo det tycker faktiskt jag". Men se så här ser jag på det, antingen är man ledig och njuter av det, tar dagen som den kommer eller planerar något fint att göra någon av de kommande dagarna, eller så jobbar man och så är man inte ledig. Okej man får pengar vilket aldrig är fel, men jag jobbade förra sommaren och det fick mig att inse att jag inte vill göra det igen. Hann inte ens få den rätta sommarkänslan som är bland de bästa känslorna i världen, så därför, i sommar ska jag minsann så den känslan, om än med lite mindre pengar i bagaget men med så mycket mer sommar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0